Celé Česko čte dětem
PŘEHLED ČINNOSTÍ CELOSTÁTNÍ KAMPANĚ
CO ANO A CO NE PŘI ČTENÍ DĚTEM
A jakým způsobem se do kampaně zapojila naše škola?
Projekt Celé Česko čte dětem vznikl proto, aby si společnost uvědomila, že pravidelné předčítaní má pro emocionální vývoj dítěte a formování jeho návyku číst si v dospělosti obrovský význam.
Vědci a praktikové shodně tvrdí, že pravidelné hlasité předčítání učí dítě jazyku a myšlení, rozvíjí jeho paměť a obrazotvornost, obohacuje ho o vědomosti a vzorce morálního chování, posiluje jeho sebevědomí.
Protože jsme se chtěli ztotožnit s myšlenkou celostátní kampaně Celé Česko čte dětem, hledali jsme a nacházeli dostatek příležitostí ke každodennímu kontaktu se čteným slovem:
- v rámci společného čtení ve třídách úspěšně se nám podařilo již v prvních třídách vést čtenářské deníky.
- pravidelné předčítání dobrovolníky celostátní kampaně Celé Česko čte dětem během pobytuve školní družině
Na ilustrujícím foto naleznete ukázky společného čtení z knihy Zdeňka Svěráka: „Tatínku, ta se ti povedla“.
Dechová cvičení prováděná během čtení se promítla i v soutěžních výkresech (syčení hada).
Platí, že děti s obtížemi ve čtení nerady čtou? O opaku vás přesvědčí ukázky společného čtení v rámci reedukačních skupin.
Příběhy „Děti z Bullerbynu“ Astrid Lindgrenové se nám moc líbily. Bohatě zapojovaly naši fantazii i během výtvarného ztvárnění.
Za emocionální podporu zdraví čteným slovem byli vděčni zejména žáci s těžkým zdravotním postižením na odloučeném pracovišti naší školy na ulici Slovenské.
“Příběhy včelích medvídků“ četl sám starosta města Ing. Vít Slováček