Integrace na druhou
Projekt byl splněním výstupů ukončen ke dni 31.8.2012
udržitelnost projektu - listopad 2016
Evropské projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR
Integrace na druhou
Předkladatelem projektu byl Moravskoslezský kraj, který tento projekt realizuje s pomocí partnerských organizací, kterými jsou příspěvkové organizace zřízené Moravskoslezským krajem, a to Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum Nový Jičín, Pedagogicko-psychologická poradna Frýdek-Místek a Pedagogicko-psychologická poradna Opava.
Do projektu bylo zapojeno 20 spolupracujících ZŠ MSK, na nichž jsou zřízena školní poradenská pracoviště a která mají vyšší počty individuálně integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Obsahem projektu byla jednak realizace vzdělávacích modulů pro pedagogické pracovníky včetně školních psychologů a školních speciálních pedagogů směřujících k rozvoji klíčových kompetencí a odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech žáků ke vzdělání, jednak zavádění nových podpůrných programů, nových aktivit a činností do výuky i volnočasových aktivit pro individuálně integrované žáky se specifickými poruchami učení a chování a mentálním postižením.
Cíl projektu
Účelem projektubylo navázání efektivní spolupráce pedagogických pracovníků se školním psychologem či školním speciálním pedagogem a zákonnými zástupci integrovaných žáků a dále zajištění metodické podpory školních poradenských pracovišť ze strany pedagogicko-psychologických poraden. Následně pak všechny získané zkušenosti vzájemně sdílet, prezentovat, předávat a šířit mezi další pedagogické pracovníky.
Tohoto cíle bylo dosaženo jednak realizací vzdělávacích modulů pro pedagogické pracovníky včetně školních psychologů a školních speciálních pedagogů směřujících k rozvoji klíčových kompetencí a odstraňování bariér bránících rovnému přístupu všech žáků ke vzdělání, jednak zaváděním nových podpůrných programů, nových aktivit a činností do výuky i volnočasových aktivit pro individuálně integrované žáky se specifickými poruchami učení a chování a mentálním postižením.
Vzdělávací programy pro pedagogické pracovníky:
· Čtením a psaním ke kritickému myšlení
· Hodnocení jako součást učení
· M.B.T.I
· Komunikace
· Náprava poruch učení
· Poruchy chování
· Mentální postižení
· Nácvik terapeutických technik ( např. muzikoterapie)
· Mediační výcvik, Feuersteinova metoda